Co możesz robić jako Graficzka..

by | Jan 10, 2024 | Marka osobista, Osobiste

Oczywiście należałoby zacząć odpowiedź na to pytanie od: “to zależy..”

A od czego zależy? Od tego co lubisz robić, co potrafisz zrobić i jakie masz talenty.

Uważam, że te trzy azymuty są konieczne, żeby iść dalej i obrać strategię działania marki, czyli Twojego działania jako Graficzki.

Myślę, że fajnym pomysłem będzie jak trochę opowiem Ci o mojej drodze rozwoju i miejscach, gdzie obecnie można mnie znaleźć, a Ty porównasz to do siebie i sprawdzisz, gdzie obecnie jesteś.

Moim pierwszym podstawowym założeniem było zorientowanie się, co można robić jako graficzka i wyeliminowanie rzeczy, którymi nie chciałam się zajmować. Dobrym przykładem może tu być grafika 3D i projekty opakowań w przestrzeni.

Kiedy już wiedziałam jakie mam możliwości, zaczęłam zastanawiać się co chcę robić. Może wtrącę, że na początku robi się wszystko, co się umie i pracuje się z takimi klientami, którzy przyjdą, dopiero później zaczyna się to kształtować. I tak po wczesnych doświadczeniach doszłam do wniosku, że chce współpracować tylko z kobiecymi markami, ponieważ mój styl projektowania świetnie się w to wpasowuje. Moje ulubione obszary, w których zaczęłam świadomie się rozwijać to rozwój marek osobistych o strony wizualnej, czyli tzw. identyfikacja wizualna, w tym projekty logo, dobieranie palet kolorystycznych, fontów, ilustracji itp.

Kolejny obszar to kolaż. Uwielbiam! W tej dziedzinie dużo się u mnie zmieniało, aż znalazłam swój styl.

I trzecią dziedziną, którą bardzo lubię jest składanie ebooków i projekty okładek. Aby działać w tych trzech działach potrzebowałam się nauczyć trzech programów Adobe: Photoshop, Illustrator i InDesign. To jest moja święta trójka. 😉 Co potrzebowałam jeszcze zrobić? Wykluczyć projektowanie w Canvie, ponieważ to nie jest program dla profesjonalistów, tylko dla osób, które chcą samodzielnie zaprojektować sobie np. grafikę na social media.

W międzyczasie, kiedy miałam mniej Klientek zaczęłam projektować kolaże i tworzyć swoją własną kolekcje, a może bardziej portfolio, dostępne na cały świat. Możesz je zobaczyć tutaj: BEHANCE

 

Kolejną sprawą było nawiązanie współpracy z Galeriami, gdzie obecnie można kupić moje plakaty, pocztówki i naklejki. Obecnie współpracuje tylko z Artillo i z ArtMadam. Przykładowo: ART MADAM

 

Postanowiłam, że najczęściej będzie można mnie spotkać na Instagramie i to tam powoli rozwijam swój profil. Uwielbiam również Pinterest, ale tamto konto jest bardziej zaniedbane. 😉 (Mam nadzieję, że masz świadomość, że najważniejsza jest i tak Twoja, własna strona ;))

 

Wydałam dwa ebooki dla kobiet, które tworzą lub rozwijają swoje marki. Oba ebooki są zarówno w moim sklepie (zakładka Sklep), a także we wszystkich księgarniach na rynku.

 

Obecnie szukam też Galerii, z którą będę mogła nawiązać współpracę odnośnie moich kolaży. Natomist zależy mi, żeby była to Galeria, która zajmuje się wydrukiem i wysyłką. Mam już taką współpracę na swoim koncie z jedną z najbardziej znanych galerii, które sprzedają plakaty przez internet, ale niestety musiałam ją zakończyć, ponieważ okazało się, że właściciel jest bardzo nieuczciwy. Więc jak widzisz doświadczenie uczy.

W moim odczuciu ważna jest także świadomość, że wszystkiego nie jesteś w stanie robić, więc należy dobrze wybierać. Obecnie nie współpracuje z każdym i nie biorę każdego projektu. Poświęcam czas nie tylko na projekty Klientek, chociaż są one dla mnie priorytetowe, ale również na rozwój własnej marki.

Czy opisałam całą moją drogę krok po kroku? Nie. Było tego za dużo, chociażby moment, kiedy pracowałam jako ilustratorka i byłam zafascynowana rysunkiem żurnalowym. 😉 Nadal go lubię, ale już nie rysuję.

A jaka jest Twoja droga?

W którym obecnie jesteś miejscu?

Czy masz już plan na siebie i swoją markę?

Jeżeli mogę Ci pomóc i chciałabyś porozmawiać, to zapraszam Cię na konsultację. Możesz do mnie napisać na kontakt@jmargraficzka.pl  lub wejść do sklepu i od razu je wykupić. Wtedy ustalimy wspólny termin i rodzaj spotkania online.

Powodzenia!

I pamiętaj, żeby nie rezygnować ze swoich marzeń!

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER

i pobierz bezpłatnie mini ebook, który pokaże Ci jak estetycznie pod względem koloru, może wyglądać marka kobieca.

Jak sprzedałam mieszkanie w Warszawie i kupiłam dom na wsi.

- Ten dom się zawali! Przecież widać jak elewacja zjeżdza po skosie, po dwóch stronach! - powiedział majster. Załamałam się. Mieliśmy go kupić. Był dla nas zarezerwowany. Piękny, duży dom. Wykończony w marmurze, z kominkiem w salonie. - Ale jak to się zawali? -...

Archetyp Błazna

Archetypy to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G.Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej. Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są dla nas...

Archetyp Bohaterki

Archetypy to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G.Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej.   Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są...