Archetypy to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G.Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej.
Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są dla nas ważne, jaki świat tworzymy. To właśnie na tej podstawie powinniśmy budować naszą własną markę.
Biorąc to wszystko pod uwagę przeprowadzę Cię przez 12 archetypów, tak abyś mogła w nich odnaleźć siebie i swoją markę.
Archetyp Władczyni
Jest to archetyp królewski, charakteryzuje się pewnością siebie i władczością. Archetyp, w którym widać luksus, prestiż i wysoką pozycję, a z drugiej strony zachętę do kierowania swoim życiem, na swoich zasadach i brania za to odpowiedzialności. Władczyni to liderka, która swoją charyzmą ciągnie ludzi za sobą. Dla niej nie istnieje chaos, tu wszystko jest zaplanowane. Słabą stroną tego archetypu może być apodyktyczność i protekcjonalizm, na który należy uważać.
SPRAWDŹ CZY ODNAJDUJESZ W SOBIE ARCHETYP WŁADCY:
- Jestem liderką;
- Wszystko jest zaplanowane i na swoim miejscu;
- Biorę odpowiedzialność za swoje życie, które świadomie i odważnie kreuje;
- Nie potrafię odpuszczać;
- Mam silny kręcosłup moralny;
- Umiem zarabiać pieniądze;
- Przeraża mnie chaos;
- Moje otoczenie jest uporządkowane;
- Od życia dostaję to, co chcę;
- Określa mnie doskonałość i pewność siebie;
- Otaczam się luksusem;
- Lubię mieć kontrolę i być decyzyjna.
WYRAŻENIA, KTÓRE OKREŚLAJĄ ARCHETYP WŁADCZYNI:
1. Lubię się wyróżniać.
2. Czuję swoją wyjątkowość.
3. Chodź ze mną i poszukaj sukcesu.
4. Wszystko jest możliwe.
5. Dobry styl i luksus to moja codzienność.
6. Jestem najlepsza z najlepszych.
7. Otacza mnie dostatek.
Mufasa z Króla Lwa
Bądźcie szlachetni, bo jesteście z gwiazd; bądźcie pokorni, bo jesteście z ziemi.
CO CIĘ CHARAKTERYZUJE:
1. Niekłamana królewskość.
2. Aura porządku i odpowiedniej organizacji.
3. Tradycja i poczucie statusu.
4. Dobrotliwość i spokój.
5. Akceptacja obowiązków i odpowiedzialności.
Przykłady firm w archetypie władcy:
Roll Royce, Citibank, Rolex, IBM, Mercedes
IDENTYFIKACJA WIZUALNA DLA ARCHETYPU WŁADCZYNI:
MINIMALIZM
który podkreśli wyjątkowość marki.
LOGO JAKO PROSTY ZNAK
słowo na przykładzie Channel lub Dior.
PALETA
kolory mocne, ale nie neonowe. Świetnie sprawdzi się głęboki granat lub czerwień, ciemna zieleń. Akcentowym kolorem może być stare złoto.
ZDJĘCIA
wyrażają luksus, elegancję i prestiż, np. luksusowe ubrania, akcesoria, wnętrza, aranżacje, samochody, widoki.
TALENT MARKI WŁADCY:
1. Porządkowanie chaosu.
2. Poczucie odpowiedzialności za swoje decyzje.
3. Organizacja.