Archetyp Wiedzącej

by | Nov 5, 2024 | Archetyp marki, Archetypy marki, Marka osobista

Archetypy to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G.Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej.

Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są dla nas ważne, jaki świat tworzymy. To właśnie na tej podstawie powinniśmy budować naszą własną markę.

Biorąc to wszystko pod uwagę przeprowadzę Cię przez 12 archetypów, tak abyś mogła w nich odnaleźć siebie i swoją markę.

Archetyp Wiedzącej

Archetyp Wiedzącej

Wiedząca, inaczej Mędrzec to archetyp, dla którego najważniejsza jest wiedza i jej zdobywanie, poszerzanie. Jest to typ ekspercki, dla którego analiza i logika stoją na pierwszym miejscu. Celem tego archetypu jest stanie się autorytetem w określonej dziedzinie. Wizja lepszego świata dla Mędrca to wzrost wiedzy zbiorowej, dlatego osoby, które są blisko tego archetypu czują się bardziej oświecone i wyedukowane. Motto, które można wiązać z Wiedzącą to “myślę, więc jestem”.  Natomiast najsłabszy punkt tego archetypu to brak działania.  Cały jego czas jest przeznaczony na naukę, na zgłębianie zagadnień i poszerzanie wiedzy, przez co nic się dzieje, nie ma konkretnych działań.

SPRAWDŹ CZY ODNAJDUJESZ W SOBIE ARCHETYP WIEDZĄCEJ:

  • Jestem ekspertem;
  • Moim głównym celem jest zdobywanie wiedzy;
  • Uważam, że na życie należy patrzec logicznie;
  • Świat powinien być miejscem, w którym ludzie poszerzają swoją wiedzę;
  • Chciałabym Cię nauczyć;
  • Najważniejsza jest inteligencja i analiza;
  • Zawsze komunikuję się w sposób logiczny;
  • Przeraża mnie ignorancja;
  • Pamiętaj, że celem życia jest zdobywanie wiedzy;
  • Moim słabym punktem jest brak działań;
  • Wiem, że należy szukać informacji;
  • Mogę być Twoim mentorem.

WYRAŻENIA, KTÓRE OKREŚLAJĄ ARCHETYP WIEDZĄCEJ:

1. Jestem inteligentna.

2. Analizuję.

3. Myślę logicznie.

4. Wnoszę wiedzę w Twoje życie.

5. Cały czas się uczę.

6. Chodźmy do biblioteki.

7.Porozmawiajmy, poszerzając swoją wiedzę.

Kartezjusz

Myślę, więc jestem.

CO CIĘ CHARAKTERYZUJE:

1. Budowanie społeczności dla której ważne jest poszerzanie wiedzy.

2. Umiejętność analitycznego wnioskowania.

3. Logiczne podchodzenie do problemów.

4. Chęć ciągłego szukania informacji.

5. Brak działania przez to, że ciągle się uczysz.

6. Duża mądrość i inteligencja.

 

Przykłady firm w archetypie mędrca:

Loreal, Google, CNN, Discovery Channel

IDENTYFIKACJA WIZUALNA DLA ARCHETYPU WIEDZĄCEJ:

^

nic krzykliwego

raczej klasyczny, spokojny, ale nie nudny brand.

^

LOGO JAKO PROSTY ZNAK LUB SŁOWO

zapisane prostym krojem pisma, często są wykorzystywane herby.

^

PALETA

stonowane lub klasyczne kolory, tj. niebieski, granatowy, które podkreślą profesjonalizm, często przełamany pomarańczą lub czerwienią, żeby nie było zbyt nudno.

^

ZDJĘCIA

ukazujące profesjonalizm i eksperckość. Związane z nauką i mądrością. Przeanalizuj zdjęcia w tego posta 😉

Po więcej inspiracji zapraszam Cię na tablicę Pinterest, która jest dedykowana dla tego Archetypu: TABLICA

TALENT MARKI WIEDZĄCEJ:

1. Wysoka inteligencja.

2. Mądrość.

3. Dążenie do dostarczania obiektywnych danych.

 

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER

i pobierz bezpłatnie mini ebook, który pokaże Ci jak estetycznie pod względem koloru, może wyglądać marka kobieca.

Archetyp Błazna

Archetypy to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G.Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej. Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są dla nas...

Archetyp Bohaterki

Archetypy to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G.Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej.   Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są...

Branding checklist czyli co jest ważne przy budowaniu kobiecego biznesu

Kiedy zaczynamy budować markę osobistą potrzebujemy zadać sobie kilka kluczowych pytań. Na podstawie odpowiedzi będziemy mogły zbudować fundamenty marki, aby dalej móc ją świadomie kreować. Gotowa na pracę? Jeżeli masz już kartkę i długopis możemy iść dalej ;)1....