Archetyp Twórczyni

utworzone przez | lis 30, 2023 | Archetypy marki

Archetypy to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G.Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej.

Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są dla nas ważne, jaki świat tworzymy. To właśnie na tej podstawie powinniśmy budować naszą własną markę.

Biorąc to wszystko pod uwagę przeprowadzę Cię przez 12 archetypów, tak abyś mogła w nich odnaleźć siebie i swoją markę.

Archetyp Twórczyni

Archetyp Twórczyni

Twórczyni to archetyp, w którym najważniejsze jest osiągnięcie kontroli i stabilności, podobnie jak u Władczyni i Opiekunki. Tutaj struktura jest na pierwszym miejscu. I to struktura różnie pojmowana. Nie da się również pominąć piękna i estetyzmu jaki ten archetyp wnosi w nasz świat. A co ważne przy kreacji liczy się jakość, a nie ilość. Chociaż trzeba uważać na perfekcjonizm, który jest ciemną stroną Twórczyni. Jeżeli działasz w tym archetypie, to Twoim must have jest dobrze rozwinięta kreatywność i wyobraźnia. Dążysz do innowacyjnych rozwiązań. I wtedy nie ma znaczenia czy wymyślasz nowy wzór na plakacie, ścieg na drutach czy system energii odnawialnych. Jesteś po prostu kreatywną duszą, która upiększa i poprawia świat. Na koniec wstępu, można dodać tylko słowo o wolności, bo ona także Cię określa.

SPRAWDŹ CZY ODNAJDUJESZ W SOBIE ARCHETYP TWÓRCZYNI:

  • Uwielbiam tworzyć;
  • Moim głównym celem jest osiąganie kontroli;
  • Uważam, że należy rozwijać swoją wyobraźnię;
  • Świat powinien być miejscem kreatywnym i wolnym;
  • Chciałabym być Twoją prawdziwą inspiracją;
  • Najważniejsza jest stabilność;
  • Zawsze patrzę przez pryzmat wolności i twórczości;
  • Przeraża mnie zbytnia samokrytyka;
  • Życie polega na wspólnym kreowaniu czegoś nowego;
  • Moim celem jest wnosić piękno i porządek;
  • Wiem, że jakość jest bardzo ważna;
  • Jestem kreatywną duszą.

WYRAŻENIA, KTÓRE OKREŚLAJĄ ARCHETYP TWÓRCZYNI:

1. Jestem autentyczna.

2. Kreuję.

3. Inspiruję.

4. Wnoszę kolor w Twoją rzeczywistość.

5. Zmieniam i tworzę.

6. Jakość jest ważniejsza niż ilość.

7. Wnoszę piękno i porządek.

WALT dISNEY

(…) Jeśli możesz to sobie wyobrazić, możesz to również osiągnąć  (…)

CO CIĘ CHARAKTERYZUJE:

1. Innowacja.

2. Poczucie piękna i estetyzmu.

3. Dążenie do wolności, ale i stabilności.

4. Chęć wzbudzania emocjonalnych reakcji.

Przykłady firm w archetypie twórczyni:

Lego, Instagram, Ikea, Apple

IDENTYFIKACJA WIZUALNA DLA ARCHETYPU TWÓRCZYNI:

^

artystyczność

która podkreśli twoją kreatywność.

^

LOGO JAKO PROSTY ZNAK LUB SŁOWO

najczęściej minimalistyczne i proste.

^

PALETA

tutaj możesz nie bać się koloru, mogą być żywe , prawie neonowe, aby podkreślić swoją twórczość. Ale możesz iść też w stronę klasyki i wybrać tylko biel i czerń. Wszystko zależy od tego jak to czujesz.

^

ZDJĘCIA

wyrażają kreatywność, twórczość, rękodzieło, piękno. Przeanalizuj zdjęcia w tego posta 😉

Po więcej inspiracji zapraszam Cię na tablicę Pinterest, która jest dedykowana dla tego Archetypu: TABLICA

TALENT MARKI TWÓRCZYNI:

1. Kreatywność na niesamowitym poziomie.

2. Dążenie do wysokiej jakości.

3. Wyjątkowa wyobraźnia.

 

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER

i pobierz bezpłatnie mini ebook, który pokaże Ci jak estetycznie pod względem koloru, może wyglądać marka kobieca.

Co możesz robić jako Graficzka..

Oczywiście należałoby zacząć odpowiedź na to pytanie od: "to zależy.." A od czego zależy? Od tego co lubisz robić, co potrafisz zrobić i jakie masz talenty. Uważam, że te trzy azymuty są konieczne, żeby iść dalej i obrać strategię działania marki, czyli Twojego...

Podsumowanie roku 2023

to był cudowny rokchociaż nie mogę powiedzieć że był łatwy..I chociaż dużo przyniósł, dużo zmienił, to jestem za niego wdzięczna i czuję, że teraz jestem w dobrym miejscu. Czuję się szczęśliwa i mam przestrzeń na więcej.. ;)Najtrudniejsza sytuacja..tego roku była...

Archetyp Czarodziejki

Archetypy to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G.Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej. Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są dla nas...