Archetyp Otulającej

utworzone przez | lut 18, 2023 | Archetypy marki

Archetypy to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G.Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej.

Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są dla nas ważne, jaki świat tworzymy. To właśnie na tej podstawie powinniśmy budować naszą własną markę.

Biorąc to wszystko pod uwagę przeprowadzę Cię przez 12 archetypów, tak abyś mogła w nich odnaleźć siebie i swoją markę.

Archetyp Otulającej

Jest to archetyp, który można porównać do czułej, pełnej troski matki. która otacza opieką swoje dzieci. Otulająca jest pełna empatii, współczucia, chęci niesienia pomocy innym. Celem Otulającej jest stworzenie lepszego świata. Jej główne zalezty to bezinteresowność, hojność, spokój w stresujących sytuacjach i troskliwość. Ten archetyp ma mocno rozbudzoną intuicję.

SPRAWDŹ CZY ODNAJDUJESZ W SOBIE ARCHETYP OPIEKUNKI:

  • Ludzie przy mnie wzrastają emocjonalnie i mentalnie;
  • Nie lubię krytyki i oceniania;
  • Nie potrafię odmawiać, kiedy ktoś prosi mnie o pomoc;
  • Mój biznes jest oparty na relacjach z klientem;
  • Zaufanie to jedna z moich wartości;
  • Dbam o zdrowie;
  • Słowo „konkurencja” nie istnieje w moim słowniku;
  • Ludzie powinni czuć się ważni i bezpieczni;
  • Najbardziej boję się, że posądzą mnie o egoizm i brak wdzięczności;
  • Często bardziej dbam o innych niż o siebie.

WYRAŻENIA, KTÓRE OKREŚLAJĄ ARCHETYP OTULAJĄCEJ:

1. Zatroszczę się o Ciebie.

2. Potrzeby są ważne.

3. Jestem tu dla Ciebie.

4. Możesz mi zaufać.

5. Rozumiem i wspieram.

6. Delikatne przytulenie.

 

CO CIĘ CHARAKTERYZUJE:

1. Altruistyczne podejście do innych.

2. Wyrażam się ciepłem i delikatnością.

3. Sensem istnienia jest pomaganie innym.

Przykłady firm w archetypie opiekunki:

Gerber, Whiskas, UNICEF, Volvo, WWF

IDENTYFIKACJA WIZUALNA DLA ARCHETYPU OPIEKUNKI:

^

CIEPŁO I POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA

to główne wyznaczniki dla tego archetypu.

^

LOGO JAKO DELIKATNY ZNAK

Może zostać wykorzystany symbol roślinny lub dłoni. Delikatna, półokrągła linia lub koło. Pastelowe kolory.

^

PALETA

kolory delikatne, pastelowe, naturalne. Świetnie sprawdzi się zieleń, beż, pastelowy róż, brąz. Kolory, które dają nam poczucie bezpieczeństwa.

^

ZDJĘCIA

przedstawiające uczuciowość, troskę, rodzinę. Zdjęcia wykonane w delikatnej palecie barw z miękkim światłem. Ludzie na zdjęciach są uśmiechnięci i naturalni. Wszystkie zdjęcia w tym poście są dobrane pod archetyp opiekunki.

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER

i pobierz bezpłatnie mini ebook, który pokaże Ci jak estetycznie pod względem koloru, może wyglądać marka kobieca.

Wakacyjne przemyślenia o Bułgarii

W tym roku wybraliśmy Bułgarię. A dokładnie Złote Piaski, czyli jej wschodnią część. Czy byłam przekonana do tego wyjazdu? Nie. Ale postanowiłam pojechać, bez zbędnych oczekiwań i sprawdzić co pokaże mi świat.Nasz hotel był położony 10 km od Warny. Sam hotel Grifid...

Archetyp Kochanki

Archetypy to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G.Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej. Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są dla nas...

Co zrobić, żeby nie zwariować prowadząc kobiecą markę. Moje przemyślenia.

Myślę od jakiegoś czasu, jak dużo się u mnie zmieniło od momentu, kiedy zdecydowałam się towarzyszyć innym kobietom w rozwoju ich marek, głównie od strony wizualnej i trochę strategicznej. Równolegle do tego rozwijałam swoją markę. Nauczyłam się mnóstwa nowych rzeczy,...