Archetypy to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G.Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej.
Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są dla nas ważne, jaki świat tworzymy. To właśnie na tej podstawie powinniśmy budować naszą własną markę.
Biorąc to wszystko pod uwagę przeprowadzę Cię przez 12 archetypów, tak abyś mogła w nich odnaleźć siebie i swoją markę.
Archetyp Czarodziejki
Archetyp Czarodziejki
Czarodziejka to archetyp, w którym dzieje się magia.. nie musisz jej rozumieć, ważne, że się zmaterializuje. Jest to archetyp, który inspiruje do spełniania marzeń, do patrzenia głębiej w siebie, ale też zachęca do nowego. Słowa kluczowe to transformacja. Klienci marki, która działa w archetypie czarodziejki nie potrzebują wiedzieć, ani rozumieć procesu zmiany, oni są zawsze zadziwieni rezultatem tego, co ostatecznie się wydarza. Metamorfoza.
SPRAWDŹ CZY ODNAJDUJESZ W SOBIE ARCHETYP CZARODZIEJKI:
- Uwielbiam magię;
- Moim głównym celem jest spełnianie marzeń;
- Uważam, że należy szukać nowej perspektywy;
- Świat powinien być miejscem, gdzie wszystko jest możliwe;
- Chciałabym być Twoją prawdziwą inspiracją;
- Najważniejsza jest zmiana;
- Zawsze patrzę na to w zupełnie inny sposób;
- Przerażają mnie niezamierzone konsekwencje;
- Życie polega na zrozumieniu praw Wszechświata;
- Moim celem jest opracować wizję i nią żyć;
- Wiem, że wszystko jest możliwe;
- Widzę więcej.
WYRAŻENIA, KTÓRE OKREŚLAJĄ ARCHETYP CZARODZIEJKI:
1. Spełniam marzenia.
2. Urzeczywistniam.
3. Inspiruję.
4. Wyprzedzam wszystkich.
5. Zmieniam i tworzę.
6. Wszystko jest możliwe.
7. Znam innowacyjne rozwiązania.
Libba Bray, Studnia wieczności
(…) one wierzą, a wiara wszystko zmienia. Mamy prawo marzyć i to przypuszczam, jest największą siłą magii i przekonanie, że możemy zrywać możliwości, jak dojrzałe owoce z drzewa (…)
CO CIĘ CHARAKTERYZUJE:
1. Wiara w magię.
2. Aura tajemniczości.
3. Dążenie do spełniania marzeń, realizowania celów i inspirowania innych.
4. Chęć doświadczania świata niewidzialnego.
Przykłady firm w archetypie czarodziejki:
Disney, Intel, Mr. Clean, DreamWorks, Maybelline, Tesla
IDENTYFIKACJA WIZUALNA DLA ARCHETYPU CZARODZIEJKI:
tAJEMNICZOŚĆ
który podkreśli energię marki.
LOGO JAKO PROSTY ZNAK LUB SŁOWO
najczęściej minimalistyczne i proste.
PALETA
kolory zależą od tego jak budujesz markę. Bo może to być fiolet z głęboką zielenią, które podkreślą tajemniczość marki, a może to być paleta optymistyczna i pastelowa, która podkreśli możliwość spełniania marzeń.
ZDJĘCIA
wyrażają tajemniczość, świat niewidzialny, albo możliwości “latania” i sięgania po więcej. Przeanalizuj zdjęcia w tego posta 😉
Po więcej inspiracji zapraszam Cię na tablicę Pinterest, która jest dedykowana dla tego Archetypu: TABLICA
TALENT MARKI CZARODZIEJKI:
1. Zmiana chaosu w cud.
2. Dążenie do własnej doskonałości.
3. Wyjątkowa wyobraźnia.