Archetypy to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G.Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej.
Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są dla nas ważne, jaki świat tworzymy. To właśnie na tej podstawie powinniśmy budować naszą własną markę.
Biorąc to wszystko pod uwagę przeprowadzę Cię przez 12 archetypów, tak abyś mogła w nich odnaleźć siebie i swoją markę.
Archetyp Buntowniczki
Jest to archetyp bardzo rewolucyjny, charakteryzuje się wprowadzaniem zmian. Archetyp, w którym widać chęć do zostawiani po sobie śladu w postaci rewolucji lub zemsty. Marki budowane na tym archetypie są bardzo magnetyczne, przyciągają do siebie na zasadzie zakazanego owocu. Natomiast słabą stroną Buntowniczki może być bezsilność lub własna niekonsekwencja.



SPRAWDŹ CZY ODNAJDUJESZ W SOBIE ARCHETYP BUNTOWNICZKI:
- Uwielbiam zakazane owoce;
- Moim głównym celem jest przełamanie stagnacji;
- Uważam, że nie muszę być podziwiana;
- Świat powinien być miejscem, który pozwoli mi iść własną drogą;
- Chciałabym, żeby inni widzieli głębsze wartości niż to co na codzień płytkiego nas otacza;
- Najważniejsza jest wolność i prawda;
- Jestem indywidualistką,
- Inni mają mi schodzić z drogi;
- Lubię być odrobinę zła;
- Uwielbiam czuć odwagę do podejmowania nowych decyzji;
- Czasami jestem głośna i bezczelna;
- Moją wartością jest bycie szczerym.

WYRAŻENIA, KTÓRE OKREŚLAJĄ ARCHETYP BUNTOWNICZKI:
1. Nie musisz być podziwiana.
2. Inwestuj w swój indywidualizm.
3. Przełamuj stagnację.
4. Idź własną drogą.
5. Nie bój się głośno mówić co myślisz.
6. Prawda zaprowadzi Cię do wolności.
7. Wprowadzaj zmiany.
Steve Jobs, Apple
Think different!



CO CIĘ CHARAKTERYZUJE:
1. Chęć zemsty lub rewolucji.
2. Indywidualizm.
3.Pewność siebie wynikająca z odwagi do głośnego wyrażania swojego odmiennego zdania.
4. Dążenie do wolności.
Przykłady firm w archetypie buntowniczki:
Converse, Diesel. Harley Davidson
IDENTYFIKACJA WIZUALNA DLA ARCHETYPU BUNTOWNICZKI:
KONTROWERSYJNY JĘZYK
czasem nawet wulgarny, który pokazuje odwagę i siłę wyrażania własnej myśli.
LOGO
jako napis z wykorzystaniem, np. gotyckich krojów pisma. Przykładem logo dla tego archetypu może być ugryzione jabłko firmy Apple.
PALETA
kolory są zazwyczaj mocne, konkretne, np. czerwień, purpura. Dobrze sprawdzi się też czerń i biel.
ZDJĘCIA
wyrażają bunt, wolność, rebelię, inność. Odwagę pokazywania się takim, jakim się jest.

TALENTY DLA MARKI W ARCHETYPIE BUNTOWNICZKI:
1. Zachęcanie innych do wyrażania własnego zdania, nawet jeżeli jest inne.
2. Szukanie własnej drogi i rozwijanie indywidualności.
3. Dążenie do prawdy i wolności, nawet drogą buntu i rebelii.
4. Docenianie własnej inności i wzmacnianie pewności siebie.