Archetypy to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G.Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej.
Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są dla nas ważne, jaki świat tworzymy. To właśnie na tej podstawie powinniśmy budować naszą własną markę.
Biorąc to wszystko pod uwagę przeprowadzę Cię przez 12 archetypów, tak abyś mogła w nich odnaleźć siebie i swoją markę.
Archetyp Bohaterki
Jest to archetyp dla którego najważniejszy jest konkret, siła i moc, którą posiada i którą może zarazić innych. Inspiruje do działania i do wprowadzania ważnych zmian w swoim życiu i życiu społeczeństwa. Archetyp, który mówi do Ciebie bezpośrednio.
SPRAWDŹ CZY ODNAJDUJESZ W SOBIE ARCHETYP BOCHATERKI:
- Uwielbiam inspirować innych;
- Moim głównym celem jest zmiana i pozostawienie po sobie śladu;
- Uważam, że warto mieć cel, który będzie prawdziwym wyzwaniem;
- Jeśli osiągniesz w czymś mistrzostwo, może to zmienić świat;
- Chciałabym, żeby inni widzieli w sobie odwagę i rozwijali swoją kompetencję;
- Najważniejszy jest konkret;
- Jestem silna,
- Warto mieć wrogów, którzy nas motywują;
- Najgorszą cechą jest bycie słabym;
- Uwielbiam czuć odwagę do podejmowania nowych decyzji;
- Czasami widzę wszystko w odcieniach bieli i czerni;
- Moją wartością jest bycie wspaniałomyślną.
WYRAŻENIA, KTÓRE OKREŚLAJĄ ARCHETYP BOHATERKI:
1. Musisz być odważna.
2. Inwestuj w swoje mistrzostwo.
3. Stawiaj na konkret.
4. Skupiaj się na umiejętnościach.
5. Nie bój się głośno mówić co myślisz.
6. Twój dar to kompetencja.
7. Działaj odważnie.
CO CIĘ CHARAKTERYZUJE:
1. Odwaga działania.
2. Chęć inspiracji innych.
3.Prowadzenie ludzi do wyznaczania sobie własnych celów i wyzwań.
4. Dążenie do mistrzostwa.
Przykłady firm w archetypie bohaterki:
Snickers, Duracell, Nike, FedEx
IDENTYFIKACJA WIZUALNA DLA ARCHETYPU BOHATERKI:
KONKRETNY JĘZYK
“bez lania wody”, słowa, które mają moc
LOGO
jako napis z tzw. “pazurem”, świetnym przykładem jest Nike.
PALETA
konkretne kolory, tj. czarny, biały, czerwony. Albo inna kombinacja mocnych kolorów. Słabo sprawdzą się tu pastele.
ZDJĘCIA
wyrażające odwagę działania, przekraczania swoich granic, pokazujące pewność siebie i moc.
Po więcej zdjęć i inspiracji zapraszam na Pinterest, gdzie została utworzona dedykowana tablica dla tego Archetypu: TABLICA
TALENTY DLA MARKI W ARCHETYPIE BOHATERKI:
1. Charyzma.
2. Determinacja.
3. Odwaga.
4. Przywództwo.