Archetyp Błazna

by | May 9, 2024 | Archetypy marki

Archetypy to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G.Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej.

Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są dla nas ważne, jaki świat tworzymy. To właśnie na tej podstawie powinniśmy budować naszą własną markę.

Biorąc to wszystko pod uwagę przeprowadzę Cię przez 12 archetypów, tak abyś mogła w nich odnaleźć siebie i swoją markę.

Archetyp Błazna

Archetyp Błazna

Błazen, inaczej nazywany Duszą Towarzystwa lub Performerką to archetyp, dla którego najważniejsza jest dobra zabawa i łapanie chwili. Dla Błazna życie jest zabawą i to kolorową. Liczy się radość, poczucie szczęścia, spontaniczność, żart. Jednak musimy pamiętać, że jest to archetyp wielowarstwowy, więc pod tym żartem często kryje się drugie dno i to całkiem poważne. Błazen często mówi o rzeczach trudnych, ale w zabawny sposób, żeby uniknąć konsekwencji. Dla Duszy Towarzystwa istotne jest..tak 😉 towarzystwo innych ludzi. Jest to archetyp czysto relacyjny. Często jest to typ wesołka, więc nie ma problemów ze zwróceniem na siebie uwagi i przyciągnięcia innych ludzi. Cieniem Błazna jest poczucie nudy lub strach, że będzie odbierany przez innych jako nudziarz.

SPRAWDŹ CZY ODNAJDUJESZ W SOBIE ARCHETYP BŁAZNA:

  • Uwielbiam śmiać się;
  • Moim głównym celem jest osiąganie szczęścia;
  • Uważam, że na życie należy patrzeć z przymrużeniem oka;
  • Świat powinien być miejscem radosnym i kreatywnym;
  • Chciałabym Cię rozweselić;
  • Najważniejsza jest zabawa;
  • Zawsze komunikuję się w sposób lekki i przyjemny;
  • Przeraża mnie nuda;
  • Pamiętaj, że nieważne jest to jak ludzie Cię oceniają;
  • Moim celem jest rozweselenie Cię, a przez to pobudzenie do działania;
  • Wiem, że należy żyć chwilą;
  • Jestem kreatywną duszą.

WYRAŻENIA, KTÓRE OKREŚLAJĄ ARCHETYP BŁAZNA:

1. Jestem radosna.

2. Żartuję.

3. Raz się żyje.

4. Wnoszę kolor w Twoje życie.

5. Rozśmieszam i przez to działam.

6. Chodźmy na imprezę.

7.Porozmawiajmy na każdy temat, ale w sposób lekki i przyjemny.

unknown

Żyje się tylko raz!

CO CIĘ CHARAKTERYZUJE:

1. Budowanie społeczności dla której ważna jest zabawa z życia.

2. Umiejętność rozśmieszania innych.

3. Dążenie do życia chwilą.

4. Chęć wzbudzania energii do działania poprzez radość z życia.

5. Ucieczka przed nudą, więc życie w ciągłym ruchu.

6. Wielowarstwowość osobowości.

 

Przykłady firm w archetypie błazna:

Old Spice, M&M

IDENTYFIKACJA WIZUALNA DLA ARCHETYPU BŁAZNA:

^

spontaniczność

która podkreśli, że żyje się chwilą.

^

LOGO JAKO PROSTY ZNAK LUB SŁOWO

zapisane ręcznym, lekkim pismem.

^

PALETA

zdecydowanie żywe, radosne barwy.

^

ZDJĘCIA

radosne, zabawne, śmieszne, pokazujące zabawę i przyjemność. Przeanalizuj zdjęcia w tego posta 😉

Po więcej inspiracji zapraszam Cię na tablicę Pinterest, która jest dedykowana dla tego Archetypu: TABLICA

TALENT MARKI BŁAZNA:

1. Podnoszenie energii życiowej u innych ludzi poprzez śmiech i zabawę.

2. Inspirowanie innych do życia chwilą.

3. Trzymacie dystansu do samego siebie.

 

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER

i pobierz bezpłatnie mini ebook, który pokaże Ci jak estetycznie pod względem koloru, może wyglądać marka kobieca.

Jak sprzedałam mieszkanie w Warszawie i kupiłam dom na wsi.

- Ten dom się zawali! Przecież widać jak elewacja zjeżdza po skosie, po dwóch stronach! - powiedział majster. Załamałam się. Mieliśmy go kupić. Był dla nas zarezerwowany. Piękny, duży dom. Wykończony w marmurze, z kominkiem w salonie. - Ale jak to się zawali? -...

Archetyp Bohaterki

Archetypy to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G.Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej.   Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są...

Branding checklist czyli co jest ważne przy budowaniu kobiecego biznesu

Kiedy zaczynamy budować markę osobistą potrzebujemy zadać sobie kilka kluczowych pytań. Na podstawie odpowiedzi będziemy mogły zbudować fundamenty marki, aby dalej móc ją świadomie kreować. Gotowa na pracę? Jeżeli masz już kartkę i długopis możemy iść dalej ;)1....