Archetypy to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G.Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej.
Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są dla nas ważne, jaki świat tworzymy. To właśnie na tej podstawie powinniśmy budować naszą własną markę.
Biorąc to wszystko pod uwagę przeprowadzę Cię przez 12 archetypów, tak abyś mogła w nich odnaleźć siebie i swoją markę.
Archetyp Kochanki
Archetyp Kochanki
Jest to archetyp bardzo zmysłowy, charakteryzuje się budowaniem bliskich relacji. Archetyp, w którym widać fizyczne piękno, chęć przyjemności i luksus. Kochanka to uwodzicielka, która przyciąga do siebie swoją romantycznością lub seksualnością. Dla niej nie istnieje coś takiego jak przeciętność, tu wszystko jest wyjątkowe. Słabą stroną tego archetypu może być strach przed samotnością lub byciem niechcianą.
SPRAWDŹ CZY ODNAJDUJESZ W SOBIE ARCHETYP KOCHANKI:
- Uwielbiam swoją kobiecość;
- Moim głównym celem jest budowanie relacji z innymi;
- Uważam, że każdy jest wyjątkowy;
- Świat powinien być miejscem wyjątkowym;
- Chciałabym być Twoją najbliższą przyjaciółką;
- Najważniejsza jest miłość;
- Zawsze patrzę na to jak oceniają mnie inni;
- Przeraża mnie samotność;
- Życie polega na doświadczaniu wrażeń;
- Uwielbiam czułość;
- Otaczam się luksusem;
- Lubię być atrakcyjna dla samej siebie.
WYRAŻENIA, KTÓRE OKREŚLAJĄ ARCHETYP KOCHANKI:
1. Lubię się wyróżniać swoim pięknem i zmysłowością.
2. Czuję swoją i Twoją wyjątkowość.
3. Chodź ze mną i doświadcz przyjemności.
4. Nie oceniaj mnie zbyt surowo.
5. Romantyzm i luksus to moja codzienność.
6. Na co dzień wyznaję selflove.
7. Jeżeli się angażuję to zawsze z pasją.
Paul Celan, Czas serca. Listy
I wiesz: kiedy Cię spotkałem, byłaś dla mnie jednym i drugim: przeżyciem zmysłowym i duchowym. Tego się nie da rozdzielić (…)
CO CIĘ CHARAKTERYZUJE:
1. Sensualność lub romantyzm.
2. Niezapomniana aura.
3. Pewność siebie wynikająca z miłości własnej, w pozytywnym znaczeniu.
4. Chęć doświadczania zmysłami.
Przykłady firm w archetypie kochanki:
Magnum, Victoria’s Secret, Chanel
IDENTYFIKACJA WIZUALNA DLA ARCHETYPU KOCHANKI:
ESTETYZM
który podkreśli wyjątkowość marki.
LOGO JAKO PROSTY ZNAK LUB SŁOWO
najczęściej minimalistyczne i proste.
PALETA
kolory mogą być zarówno mocne, jak i pastelowe. Nie mogą być tandetne. Marka budowana w archetypie kochanki jest luksusowa i kolor musi to odzwierciedlać.
ZDJĘCIA
wyrażają luksus, sensualność, seksualność w dobrym guście, przyjemność.
TALENT MARKI KOCHANKI:
1. Tworzenie pięknego i zmysłowego świata.
2. Budowanie głębokich i intymnych relacji.
3. Wyjątkowy sensualizm.