Archetyp Władczyni w marce osobistej

Archetyp to pradawne wzorce ról i zachowań. Pierwszy raz o archetypach mówił C. G. Jung podkreślając, że występują one w naszej nieświadomości zbiorowej i nieświadomości indywidualnej.

Archetypy pokazują nam co jest w nas, co z nami rezonuje, jakie wartości są dla nas ważne, jaki świat tworzymy. To właśnie na tej postawie powinniśmy budować naszą markę osobistą.

Biorąc to wszystko pod uwagę przeprowadzę Cię przez 12 archetypów, tak abyś mogła w nich odnaleźć samą siebie i swoją markę.

Zaczniemy od archetypu WŁADCZYNI.

archetyp władcy

Jest to archetyp królewski, charakteryzuje się pewnością siebie i władczością. Archetyp w którym widać luksus, prestiż i wysoką pozycję, a z drugiej strony zachętę do kierowania swoim życiem, na swoich zasadach i branie za to odpowiedzialności.

Władczyni to liderka, która swoją charyzmą ciągnie ludzi za sobą. Dla niej nie istnieje chaos, tu wszystko jest zaplanowane.

Słabą stroną tego archetypu może być apodyktyczność i protekcjonalizm, na który należy uważać.

Sprawdź czy odnajdujesz w sobie Archetyp Władczyni?

1. Jestem liderką.

2. Wszystko jest zaplanowane i na swoim miejscu.

3. Biorę odpowiedzialność za swoje życie, które świadomie i odważnie kreuję.

4. Nie potrafię odpuszczać.

5. Mam silny kręgosłup moralny.

6. Umiem zarabiać pieniądze.

7. Przeraża mnie chaos.

8. Moje otoczenie jest uporządkowane.

9. Od życia dostaję to, co chcę.

10. Określa mnie doskonałość i pewność siebie.

11. Otaczam się luksusem.

12. Lubię mieć kontrolę i być decyzyjna.

 

WYRAŻENIA, KTÓRE OKREŚLAJĄ ARCHETYP WŁADCY:

– lubię się wyróżniać;

– czuję swoją wyjątkowość;

– chodź ze mną i posmakuj sukcesu;

– wszystko jest możliwe;

– dobry styl i luksus to moja codzienność;

– jestem najlepsza z najlepszych;

– otacza mnie dostatek.

archetyp władcy
archetypy marki
archetyp władczyni
archetyp władcy

Identyfikacja wizualna dla Archetypu Władczyni:

1. Minimalizm, który podkreśli wyjątkowość Marki.
2. Logo jako prosty znak, słowo na przykładzie Chanel lub Dior.
3. Paleta: kolory mocne, ale nie neonowe. Świetnie sprawdzi się głęboki granat, czerwień lub ciemna zieleń. Akcentowym kolorem może być stare złoto.
4. Zdjęcia: wyrażają luksus, elegancje i prestiż, np. luksusowe ubrania, akcesoria, wnętrza, aranżacje, samochody, widoki, itp.
Wszystkie zdjęcia w tym poście są dobrane pod archetyp władczyni.

 

Przykłady firm w Archetypie Władcy to: Rolls Royce, Citibank, Rolex, IBM, Mercedes, British Airways.

archetyp władczyni

CO CIĘ CHARAKTERYZUJE:

– niekłamana królewskość;

– aura porządku i odpowiedniej organizacji;

– tradycja i poczucie statusu;

– dobrotliwość i spokój;

– akceptacja obowiązków i odpowiedzialności.


„Bądźcie szlachetni, bo jesteście z gwiazd; bądźcie pokorni bo jesteście z ziemi.” Mufasa z Króla Lwa

Talent marki władcy:
1. Porządkowanie chaosu,
2. Poczucie odpowiedzialności za swoje decyzje,
3. Organizacja.

Odnajdujesz w sobie ten archetyp? Jeżeli nie, poczekaj na opis kolejnych 11. Na tej podstawie będziesz mogła wybrać ten, który najbardziej do Ciebie pasuje 🙂

Zapraszam Cię też na konsultacje podczas, których pomogę Ci określić archetyp, który najbardziej do Ciebie pasuje.

Napisz na: kontakt@jmargraficzka.pl

You May Also Like

Leave a Reply